Duisternis. Chiba, een veiligheidsagent van middelbare leeftijd, ontwaakt met een plastic zak rond zijn hoofd gewikkeld, handen en voeten gebonden. Zijn locatie: een scheepscontainer. De locatie van de scheepscontainer: onbekend. Naast hem: een GSM.
Zo begint dit ijzelingwekkend relaas dat ongetwijfeld aan films als Buried of Cube zal doen denken, maar al gauw een heel eigen identiteit zal krijgen. Chiba, een loser met schulden, denkt aanvankelijk dat zijn schuldeisers eindelijk genoeg van hem gekregen hebben, maar naarmate de film vordert merken we samen met hem dat er veel meer aan de hand is. Hij is immers niet de enige in het containercomplex dat ondanks de claustrofobische setting nooit verveelt.
Dankzij de elektronische soundtrack en het vernuftige cameraspel voelen we ons als publiek zelf ook meegesleurd tussen die zes metalen vlakken, eerst op een vrachtwagen, later op zee, en vervolgens terug aan land gehesen.
Regisseur Yamaguchi Yudai die sommigen misschien wel kennen van zijn minder subtiele werken met minder subtiele titels als Deadball, Yakuza Weapon en Meatball Machine, weet zichzelf hier meesterlijk in te houden. Of hij dat tot op het einde van deze laatavondthriller kan volhouden, moet u zelf maar komen ervaren.